To zaszczyt pomagać Mamie.

Ćwiczenia dla Kobiet w ciąży w drugim trymestrze

Ćwiczyć możemy przez całe dziewięć miesięcy,  jednak musimy pamiętać o dopasowaniu intensywności wykonywanych ćwiczeń do okresu ciąży. Każdy  trymestr ciąży  jest inny, dlatego należy  dostosowywać rodzaj i czas trwania aktywności do stopnia zaawansowania ciąży oraz samopoczucia. Poniżej przykładowe ćwiczenia do  wykonywania w drugim trymestrze. Sprawdź koniecznie!

1. Rozciąganie oraz ćwiczenie stabilizacji.

Zrób szeroki wykrok w tył, pamiętając by kolano nogi z przodu nie przekraczało linii palców stopy (podstawowa zasada dla wielu ćwiczeń). Pochyl się lekko do przodu, pozostawiając proste plecy oraz stabilny odcinek lędźwiowy, staraj się wciągać brzuch. Energicznie otwieraj klatkę piersiową, przenosząc ręce na boki, tym samym rozciągając tylną nogę. Ćwiczenia potarzaj po piętnaście razy na każdą nogę. Przy każdym powtórzeniu pamiętaj o głębokim wdechu.

2. Przysiady

Wykorzystując ciężar własnego ciała, lub przy użyciu piłki do fitnessu. Stań na szerokość bioder lub trochę szerzej i tak, jak w przypadku poprzedniego ćwiczenia pamiętaj, by kolana nie przekraczały linii palców stóp. Jeśli robisz przysiady bez piłki, wyciągnij ręce do przodu i wypychając biodra schodź w dół do kąta 90°. Jeżeli używasz piłki, chwyć ją na wysokości klatki piersiowej. Z wydechem wykonaj przysiad, przenosząc piłkę na jedną stronę ciała. Przy tej aktywności wzrok skieruj przed siebie (aby o tym pamiętać, możesz stanąć przed lustrem), nie blokuj bioder. Ćwiczenie powtarzamy piętnaście razy.

3. Rozciąganie boków ciała.

Rozciąganie to bardzo ważny aspekt, nie tylko dla kobiet w ciąży. Poprawia elastyczność ciała, dodaje sprawności stawom i przede wszystkim odpręża i dodaje energii, dlatego warto poświęcać na nie kilkanaście minut każdego dnia. W ciąży przyjemny jest stretching z piłką. Wykonaj klęk prosty z kolanami rozstawionymi na szerokość bioder. Opieraj dłoń na piłce, najpierw z prawej strony, potem z lewej i przy wdechu wychylaj się na bok. Staraj się nie zmieniać ustawienia ciała. Ćwiczenie powtórz po piętnaście razy na każdą stronę.

Oczywiście same ćwiczenia nie wystarczą, nie zapomnij też o odpowiedniej diecie i suplementacji, na przykład preparatem Omegamed Optima FORTE, który pozwoli uzupełnić składniki odżywcze ważne dla prawidłowego rozwoju ciąży. Produkt zawiera dawkę pięciu składników, które zgodnie z zaleceniem powinny przyjmować kobiety ciężarne: DHA, witamina D, foliany, jod i żelazo.