To zaszczyt pomagać Mamie.

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży – I trymestr

Ciąża nie oznacza rezygnacji ze wszystkich dotychczasowych nawyków i przyzwyczajeń. Jeżeli zawsze byłaś kobietą aktywną nie rezygnuj z uprawiania sportu! Jeżeli Twój ginekolog nie widzi przeciwwskazań, koniecznie kontynuuj swoją pasję, która zarówno Tobie jak i dziecku wyjdzie na dobre.

Każdy z trymestrów ciąży rządzi się swoimi prawami, dlatego nie w każdym okresie możesz wykonywać te same ćwiczenia. Musisz pamiętać o kilku zasadach, by nie zaszkodzić sobie i maluszkowi. Ciąża nie jest dobrym czasem na spalanie kalorii, a ćwiczenia mają na celu przygotować Cię do porodu. Regularna aktywność fizyczna u ciężarnych ma wiele zalet i pomaga uniknąć między innymi:

  • Przedwczesnego porodu,
  • Przenoszenia ciąży,
  • Rozstępów,
  • Otyłości,
  • Zaparć,
  • Wad kręgosłupa,
  • Depresji poporodowej.

Zaczynamy już w pierwszym trymestrze. W tym okresie możesz ćwiczyć z piłką fitnessową, chodzić na jogę, lub po prostu wykonywać aktywności w zaciszu domowym. Oto przykładowe ćwiczenia, które z łatwością wykonasz w domu!

  1. Naprzemienne wypady w tył. Stajemy w rozkroku z rękoma opuszczonymi wzdłuż tułowia. Na wyprostowanych plecach, ściągnij mocno łopatki. Prawą nogę wysuń mocno w tył, tak by kolano nie wychodziło poza linię palców. W wykonywaniu naprzemiennych wypadów w tył,  ważne jest, by wraz z wydechem delikatnie napiąć mięśnie dna miednicy oraz brzucha. Takie aktywności powtarzamy po 15 razy na każda z nóg.
  2. Równowaga. To ćwiczenie polega na tym, by stojąc na jednej nodze lekko uginać ją w kolanie. Ręce i głowa stają się przedłużeniem pleców, a druga noga uniesiona jest do wysokości biodra. Twoja pozycja musi przypominać literę ‘T’. Wytrzymaj w tej pozycji po około 10 sekund.
  3. Napięcie mięśni brzucha. W klęku podpartym dłonie ustawiamy bezpośrednio pod barkami, ściągając łopatki. Pomiędzy udem i podudziem prosty powinien być zachowany kąt prosty. Podczas wydechu napinaj dół brzucha, a następnie podnoś kolana na wysokość 10 cm w górę. Spróbuj wykonać 15 powtórzeń ćwiczenia.

Poza zbilansowaną dietą oraz ćwiczeniami w ciąży warto zadbać o dobrą kondycję organizmu. Konieczna jest także dodatkowa suplementacja niektórych składników Należą do nich: foliany, witamina D, jod, żelazo oraz DHA Takie połączenie zawiera Omegamed Optima Forte, który zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu nawet o 85%. Produkt zapewnia doskonałą przyswajalność i tolerancję wszystkich składników aktywnych.

To jedyny preparat zawierający czyste źródło DHA w postaci DHA z alg Life’s DHA.